JAK BYĆ SZCZĘŚLIWĄ?

Dokładnie trzy miesiące temu pozbierałam własne obolałe myśli i zapisałam sobie te z nich, które uznałam za wspierające. Żeby mieć na czym się oprzeć, gdy bolesna, chaotyczna pustka nastaje w głowie. By rwane, utrudniające myśli móc zastąpić lepszymi. Takimi, które stanowią podstawę do sensownego bycia, czucia i działania.

Dziś dzielę się moim „Credo przetrwania”, które od trzech miesięcy dla mnie działa, więc może zadziałać też dla Ciebie.

 

  1. Żadnego współczucia. Chyba, że dla samej siebie – tu przydają się oceany czułego współczucia. Ale współczucie ze strony innych upupia i nic nie wnosi. Ktoś mówi „szczerze współczuję” i co z tego wynika?
  2. Niczego nie żałować – niczego, czego już nie można zmienić.
  3. Łagodnie, pogodnie patrzeć na świat.
  4. Chcieć życia, pędzić ku życiu, kochać je, póki trwa.
  5. Spokój – dbać o swój spokój, stawiać go naprawdę na piedestale, by móc z niego czerpać siłę.
  6. Walić, co mówią i myślą inni, olewać ich oceny, nie słuchać nawet (vide: spokój).
  7. Być z ludźmi, czerpać od nich i dawać im, ale z tymi, którzy też tak potrafią, chcą i rozumieją.
  8. Żyć odważnie.
  9. Spędzać jak najwięcej dobrego, powolnego czasu z dziećmi – być dla nich, słuchać ich, starać się rozumieć, poświęcać uwagę.
  10. Dbać o swoje ciało i zdrowie.

 

[Zdjęcie: Kuba Peczsz]

Facebook Comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *